..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

miercuri, 8 iunie 2016

Electrica Moto

.
E clar, ma pot apuca de inca o meserie: mecanic moto. E la cautare, mecanicii-electricieni sunt rari – deci concurenta comoda, etalon - pentru comparatie avantaj eu.

Cum am ajuns la concluzia.

De cateva zile motorul meu (the Marauderul reborn’uit) se naravise. La pornire ba ma trezeam ca i se dispare curentul din instalatie, cu un sunet de releu clansat, ba pornea si dupa o jumatate de minut, sau un minut, sau doua, sau mai multe, sau la un hop sau pur si simplu, motorul murea. Brusc. Cu tot socul tras.

Asta se intampla – cumva miraculos care rimeaza cu fraudulos – doar cand motorul era „inca rece”.

In ultimile zile il pacaleam tinand acceleratia trasa o idee, nelasandu’l la relanti decat cand nu aveam altufel cum.

Ieri… insa ieri… s’a prins. Si eu m’am prins ca e mai insistent asa ca am fost si mai insistent. Cu acceleratia vs relanti. Dar a prins momentul – magarul – si mi’a facut pocinogul. In mijlocul intersectiei. Primeia prin care treceam, asa ca macar eram aproape de casa. O jumatate – poate – de ora l’am tot rugat. I’am desfacut niste aparatori, am intrat in el si am gadilat fire, cabluri, sigurante, alte sigurante, gadilat cu mana, gadilat cu un creion de verificare sigurante.

Ba nu scanteia, ba nu curenta.

Cu tristete in suflet – si mai apoi in bratele cu care – am impins la el catre casa.

Durerea era amplificata si de faptul ca ai mei mecanici sunt in partea cealalta a urbei. Si nu mai vroia sa mearga macar pana la ei. Si insemna platforma, timp, bani.

Il las acasa, legat de gard, ca pe un caine in lant.

La biurou fac o lista cu toate simptomele si observatiile aferente, pe hartie.

Cu ea in dinti ma duc la mecanici. Si le spun the trista veste, durerea.

Amandoi convinsi ca legatura de masa pe cadru care imperfecta de la diverse este. Sau de la depuneri pe o mufa de la siguranta main - cea de 30 de amperisori.

Le spun ca voi cauta si voi perfectibiliza acea legatura.

Inapoiu la biurou caut pe net unde se afla ea. Nu, netul nu’mi spune. Insa imi spune altuceva. O poveste despre un modul MMM (mysterious module m…) care inlaturat te fericeste cu scaparea de slow start.


Sa’i dea barbosu’ sanatate! La mine nu era problema asta dar tot a ajutat. Enorm.

Caut pe net sa aflu care e totusi ratiunea de a exista a acelui modul misterios si care sunt efectele inlaturarii lui. Pai efecte directe se pare ca nu’s. Doar indirect - ca nu mai esti protejat in caz de o anumita calamitate sa nu se raspandeasca la alte pese. Un fel de apendicita.

La mine fiind clar o problema electrica – de pornire – merita verificata trebusoara.

Ajung acasa, cam pe intunerec, caut contactul de masa la cadru. Si caut... si caut... apai cauta’l tu ca io nu’l gasescu!

Si hai sa vad care e treaba cu modulul meu. Inca il am, proprietarul anterior nu l’a operat de apendicita. Il scot, ii fac o punte temporara pe doua din cele trei fire... merge brici. Opresc-pornesc de cateva ori... ura, merge! Si las pe a doua zi de dimineata, pe lumina sa fac operatia definitiva.

Pana dimineata imi zic ca totusi hai sa pun modulul de la celalalt motor (the Marauderul dead-dauna-totala).

Dimineata. Fac testul cu modulul luat de la celalalt. Merge. Il bag in locasul lui, inchid tot, dau sa pornesc. Eu dau dar el nu porneste. Parca eram cu toata tarasenia de la capat.

Iar desfac, las modulul in locasul lui, scot doar firele, fac punte, merge. Inchid dau sa pornesc. Eu dau, el nu porneste.

Iar desfac, scot modulul din locas, il leg la fire. Merge!

Misc de firele de pe langa locasul ala. Totul ok. Ma uit putin luuung... si apas pe unul din peretii locasului. Bang – opreste motorul! HA! Evrika!

Inchid, plec fericit. Partial, pentru ca a mai ramas ceva bizar cu becul de pozitie. Ok, ars-ars, dar de ce are efecte asupra instalatiei, de ce imi opreste uneori curentul?

Ajuns la birou, desfac farul. Ca sa vad cum arata becul, sa caut altul. Eventual led (consum mai mic, rezistenta mai mare la vibratii).

Si observ ceva... unul din firele care duc la bec... desprins. Inca mai am letconul la birou, nu l’am dus acasa. Ura! Lipesc firul cu simt de raspundere, pun farul la loc, totul merge mi-nu-nat!

Dupa cum spunea nenea Toma Caragiu „in acest mod simplu...” iata ca am ajuns la concluzia ca as fi bun si de mecanic moto, pe parte de electricitate unde rar(!) gaseti pe cineva sa se bage.

Acestea fiind spuse, sper sa foloseasca cuiva povestea de mai sus. Asa cum mine mi’a folosit clipul cela de pe iutub.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.