..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

marți, 17 ianuarie 2017

Romantic

.
Din categoria nosce te ipsum.

Legat de muzica clasica... am ascultat la intamplare, ce s’a intamplat sa imi fie prin preajma. Si abia din adolescenta, dupa ce am plecat de acasa, pentru ca a mea mama avea o problema cu acest gen de muzica. Si apoi am ascultat doar ce mi’a atras atentia din ceea ce s’a intamplat sa’mi fie prin preajma.

Cu niste ani in urma am petrecut o seara in compania unui cuplu (la cca 50 de ani) ce se ocupa - in vest - cu management de proiecte de muzica clasica. Muzica clasica de calitate, nu de mase (as in Andre Rieu).

La un moment dat m’au intrebat ce compozitori imi plac. Dupa ce le’am insirat cinci-sase nume... au inceput sa zambeasca.  Mi’am zis ca la nivelul lor e posibil sa fie amuzati de nivelul meu scazut, sau ca ma banuiesc ca arunc nume la intamplare, cum cu siguranta credea my date, care imi facea disperata semne sa tac, sa schimb subiectul, ca sa nu o fac de ras in fata cunoscutilor ei. Am aflat repede ca motivul pentru care cei doi zambeau era altul, fiindca s’au uitat lung unul la altul si au spus “vai, avem aici un roamantic”.

So, preferintele mele muzicale (in zona clasica) s’ar incadra aici. La romantici.

Pe cand faceam sah am observat ca stilul meu de joc difera major de al altora. N’am gasit motiv sa stau pe acest subiect prea mult dupa ce am inteles ca ei joaca rigid, eu joc pentru placerea miscarilor spectaculoase. Azi, gasesc urmatoarea definitie: jucatorii de sah pot fi numiti romantici daca sunt motivati de creativitate si frumusete. Jucatorii romantici deseori fac de buna voie sacrificii.

So, si in ceea ce priveste sahul sunt un jucator romantic.


Asa am ajuns sa ma intreb in ce masura cartile citite in copilarie / adolescenta mi’au modelat aceasta latura pentru ca sahul a fost inainte de adolescenta, inainte ca ele sa apuce sa ma drogheze atat de puternic...

...si vai, cat m'am ferit de aceasta eticheta! 
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.